امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مدل های کسب و کار های اینترنتی
#1
مدل های کسب و کار اینترنتی تجارت الکترونیک عبارتست از خرید و فروش، مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های رایانه ای از جمله اینترنت می باشد. ارتباطات تجارت الکترونیک از زاویه دیگر تحت عنوان کسب و کار الکترونیکی مطرح می شود. به طور کلی از سال 1990 با ظهور کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات واژه ( مدل کسب و کار ) بیشتر از قبل مورد توجه و اهمیت قرار گرفت. علت استفاده زیاد از این واژه رشد سریع فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی می باشد که باعث شده علاقه مندی برای تغییر مدل های کسب و کار سنتی و ایجاد مدل های کسب و کار جدید جهت استفاده بهتر از فرصت فضای هاست ناشی از نوآوریهای الکترونیکی افزایش یابد.
 
اجزای مدل کسب و کار و بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ماموریت : باید درک بالایی از چشم انداز کلی شرکت، اهداف استراتژیک و نوع ارزش قابل ارائه آن ایجاد گردد.
  • ساختار : تعیین کننده آنست که چه عواملی در یک بخش تجاری وجود داشته و یا آنرا شکل می دهند.
  • فرآیند : نگاه دقیقتری را نسبت به چشم اندازها و ساختارهای یک مدل کسب و کار فراهم می کنند.
  • درآمدها : جهت بقا هر کسب و کاری مورد نیاز است.
  • تکنولوژی : برای مدل های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات هم نقش محرک و هم نقش محدودیت زا را دارد.
  • مباحث قانونی : مسائل قانونی باید در هر یک از 4 جز اشاره شده در بالا در نظر گرفته شود.
 

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :
ایده های کسب و کارهای کوچک برای خدمات و صنعت
انواع معماری های مدل کسب و کار
  • فروشگاه اینترنتی : حالت بازاریابی برای یک شرکت یا فروشگاه در اینترنت می باشد که در آن امکان سفارش کالا وجود دارد.
  • تدارکات الکترونیکی : حالت مناقصه ای برای تهیه کالا و خدمات را بصورت آنلاین فراهم میکنند.
  • حراجی آنلاین : حراجی الکترونیکی کاربرد الکترونیکی سیستم پیشنهاد قیمت است.
  • مرکز خرید الکترونیکی : مجموعه ای از فروشگاه های الکترونیکی میباشد.
  • موقعیت بازار : شرکت هایی هستند که بازاریابی در وب را به اشخاص ثالث واگذار میکنند.
  • بسترهای مشارکتی : اینگونه شرکت ها یک محیط اطلاعاتی و مجموعه ای از ابزارها برای مشارکت بین شرکت ها ایجاد میکنند.
  • دلالی اطلاعات : سرویس‏های اطلاع رسانی و مشاوره ای را در اختیار شرکت ها قرار می دهد.
 
راهکارنوین 6 روش را برای تغییر یک مدل کسب و کار مبتنی بر وب پیشنهاد میکند :
  1. شرح و توصیف وضعیت فعلی و نحوه ایجاد ارزش برای مشتریان
  2. تجزیه
  3. تعیین چشم انداز و نحوه ایجاد ارزش
  4. ترکیب بندی دوباره
  5. آماده کردن نقشه ارزش
  6. تعیین ترکیب
 
[عکس: lightbulb.png]قابل ذکر است که مدل های کسب و کار به عوامل مختلفی و به سئوی سایت وابسته می باشد بنابراین شرکتی در بازار رقابت برنده میشود که به این عوامل آگاهی کامل را داشته باشد و قابلیت انعطاف پذیری بالایی در موقعیت های پیش بینی نشده را داشته و سریعا راهکار و استراتژی مناسب را اتخاذ کنند.


پیام‌های این موضوع
مدل های کسب و کار های اینترنتی - توسط siavash82ir - 29-10-2018, 08:56 PM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان